9 февр. 2010 г.

O clipa din sirul clipelor la fel...

Mi s-a propus sa schimb o clipa din sirul clipelor la fel... Din clipele ce trec mereu incet... din clipele ce fug mereu dupa vise de neatins... din clipele ale caror ecouri se preling intr-o lume intreaga, fara a fi auzite de nimeni... Am zis Da! Un Da dintr-acele pe care le zici primului sarut, primei fraze de iubire ce se zbate in sufletul tau rece, primului "adio" ce te face sa tremuri, primei priviri de gheata ce te face sa iubesti si sa urasti intr-un extaz neinteles... Cred ca am si zambit. Nu ai zambi si tu? Normal. Insa oare o schimbare de-o clipa, o schimbare de-un moment,  o schimbare dintr-un impuls poate insemna ceva in sirul de momente lungi, ratacitoare si ucise de nonsens? Nu, nu voi da un raspuns (asa precum sigur ai gandit ca o sa fac). Si nu pentru ca nu vreau; ci pentru ca nu pot. (Straniu. "Nu pot" era enuntul pe care credeam ca nu ar avea vre-un sens in viata mea. Se pare ca, totusi,  are.) Nu stiu daca ar putea o clipa magnifica, plina de nebunie, ravasitoare si inexplicabila sa ascunda o viata de negare, rutina si materie... Nu stiu, nici, daca o viata de clipe simple, banale si neintelese, dar atat de dragi ar putea ierta o clipa de schimbare, de pierdere, de inconstienta... As vrea sa cred in asta... In tot... In fiecare... Se pare ca e destul de greu sa fac asta... Poate chiar imposibil... Ma intreb, oare sunt eu slaba sau lumea intreaga prea complicata si de neinteles? In fond, cred ca nici nu mai conteaza... As schimba, totusi, o clipa din sirul clipelor la fel... De ce? Un om minunat odata mi-a zis ca omul are nevoie de toate 7 zile ale saptamanii: atat de cele 5 ce te mistuie si te adancesc in lucru, dar pe care iti ridici o viata de averi, intelepciuni si puteri, iar 2 pentru scapa de rutina si pentru a intra in acel ritm neinteles de nebunie si liniste aiurea... Voi profita de ambele... Voi pastra cu grija sirul clipelor la fel pentru frumoasa banalitate ce mi-o da zi de zi (da, frumoasa; ravasitoare si plina de sens, chiar.) si voi trai cu fiecare-mi vena, muschi si suflare acea unica clipa, ce ma va duce in lumi necunoscute, in vieti netraite, in zile nestinse, in iubiri nedescrise... Da, voi schimba o clipa din sirul clipelor la fel... Pentru ca asta inseamna a trai...

Комментариев нет:

Отправить комментарий